Google спира възможностите за директно плащане за разширения, създадени за уеб браузъра Chrome, съобщи компанията в свое изявление. Става въпрос за т.нар. екстеншъни, предлагани в уеб магазина на Chrome и заплащани през него. Това означава, че разработчиците, които се опитват да осигурят приходи от своите разширения, ще трябва да го направят по други индиректни начини или използвайки други системи за обработка на плащания.

Считано от този понеделник разработчиците вече не могат да правят нови платени разширения. Това на практика затвърждава политиката на компанията, която вече е в сила от март. И тази политика включваше временно спиране на публикуването на платени разширения през януари, след като технологичният гигант забеляза нарастване на измамни транзакции, които „имат за цел да експлоатират потребителите“.

През следващите месеци Google постепенно ще премахне други функции и от 1 февруари съществуващите разширения вече няма да могат да таксуват клиентите, посредством системата за плащания на уеб магазина на Chrome.

Това не са единствените сериозни промени при Chrome разширенията, които Google направи тази година. Припомняме, че през април компанията пусна редица актуализации на политики, предназначени да намалят нежеланите разширения. Всички тези промени са в отговор на информациите, че се появяват все повече измамни Chrome екстеншъни, които имат за цел да събират лични данни и конфиденциална информация за потребителите или пък да ги примамват да правят плащания.

Браузърът Chrome, който е най-популярният, има и най-добре развитата екосистема от разширения. Сред тях има действително забележителни функционалности. Например такива, изпращащи sms-ите от смартфона направо към екрана на компютъра и позволяващи да пишем sms-и от десктоп машината. Както и такива, позволяващи да зареждаме писма в gmail за изпращане в даден бъдещ момент, за превод на съдържание в интернет, за отваряне на множество страници наведнъж и дори цели CRM системи.

Въпреки огромните им предимства обаче, използването на разширения за браузъра си има и недостатъци. Те например хабят памет, могат да забавят работата на системата, а не на последно място – и да застрашат сигурността на компютъра, ако са от непроверен източник. Именно затова напоследък Google се опитва да въведе ред в този сегмент.